Szkoła Podstawowa im. Armii Krajowej w Kisielsku

Wycieczka do Warszawy

Utworzono dnia 22.03.2024
W dniu 19.03.2024 uczniowie naszej szkoły z klas IV – VIII brali udział w ciekawej wycieczce do Warszawy. Pierwszym etapem było zwiedzanie siedziby Sejmu RP na zaproszenie Posła P. Sławomira Skwarka. Po dokonaniu rejestracji i procedur bezpieczeństwa przeszliśmy podziemnym korytarzem do makiety współczesnego kompleksu budynków sejmowych. W towarzystwie Pana Posła oraz przewodnika sejmowego obejrzeliśmy makietę prezentującą kompleks budowli sejmowych, poznaliśmy historię siedziby władzy ustawodawczej, w holu przyjrzeliśmy się pamiątkowej tablicy poświęconej parlamentarzystom, którzy zginęli w czasie II wojny światowej oraz tablicy upamiętniającej posłów – ofiary katastrofy smoleńskiej, na słynnych schodach sejmowych pozowaliśmy do pamiątkowego zdjęcia. Pan Poseł Sławomir Skwarek opowiedział nam o swojej pracy i drodze, którą należy pokonać, aby zostać politykiem. Na koniec wizyty Pan Poseł zaprosił nas na smaczny obiad w restauracji sejmowej. Następnie udaliśmy się do Centrum Nauki Kopernik. Uczniowie mieli możliwość eksperymentowania przy różnych eksponatach. Samodzielnie doświadczali, szukali odpowiedzi, a przede wszystkim dobrze się bawili. Pragniemy bardzo serdecznie podziękować Panu Posłowi Sławomirowi Skwarkowi za zaproszenie uczniów naszej szkoły do Sejmu i za życzliwe przyjęcie. Pobyt w Sejmie był dla nas nie tylko niezwykłą lekcją historii, wychowania obywatelskiego i patriotyzmu, ale też ogromnym przeżyciem. Serdecznie dziękujemy też Pani Katarzynie Barej za inicjatywę wyjazdu do Sejmu, Panu Longinowi Kajce i Panu Andrzejowi Rosie za zapewnienie transportu. Wycieczka ta z pewnością na długo pozostanie w naszej pamięci.